Soundbar Samsung HW-Q60T - review

Am reuşit, în sfârşit, să achiziţionez acest soundbar (Samsung HW-Q60T), pe care mi-l doream de mai mult timp. De fapt, îmi doream versiunea cu Dolby Atmos, dar a trebuit să ţin cont şi de buget, deşi diferenţa nu era chiar atât de mare.

L-am găsit şi pe compari.ro cu preţ mai mic, dar era livrat de firme despre care nu ştiu prea multe şi am preferat emag, în care care am oarecare încredere.

Livrarea a decurs bine şi s-a facut repede. Coletul a ajuns în stare bună.

Produsul este OK din punct de vedere vizual, ceea ce era şi de aşteptat la un produs nou.

Funcţionează ireproşabil deocamdată, nu a fost nevoie de update de firmware, cum văzut în alte recenzii. Televizorul este tot Samsung, dar un model mai vechi (UE40J5200AWXXH), fără capabilitatea HDMI ARC (Audio Return Chanel),  aşa că a trebuit să-l conectez printr-un cablu HDMI şi să adaug şi un cablu optic pentru sunet. Cablul HDMI era în cutia soundbarului, dar cel optic a trebuit să-l cumpăr.

Din păcate, pe conexiunea Anynet+ (HDMI-CEC) există o singură setare activă - DTS Neo 2:5. Deşi cu această setare în TV şi cu modul DTX Virtual X din soundbar sunetul se aude foarte bine, mult mai bine decât în difuzoarele televizorului, sunetul nu este totuşi surround, sau cel puţin eu nu-l percep ca surround.

Pentru îmbunătăţirea calităţii audiţiei Samsung recomandă kitul wireless SWA-8500S, cu rol de boxe de spate. Intenţionez să cumpăr şi acest kit.

Bass-ul (subwoofer sau LFE = Low Frequenct Effect) se conectează foarte uşor, wireless. Problema apare atunci când trebuie să stabileşti cea mai bună poziţie a acestuia în încăpere. Am reuşit şi acest lucru, după circa o jumătate de oră de încercări.

Soundbarul dispune de următoarele moduri de sunet: Standard, DTS Virtual: X, Surround sound, Game Pro şi Adaptive sound. Nu am reuşit să descopăr modul Q-Symphony, specificat în manualul soundbarului, deoarece televizorul nu este compatibil cu acest mod. Modul Q-Symphony este compatibil doar cu TV-uri fabricate în 2020 sau după.

Soundbarul se poate conecta la diverse dispozitive de redare a sunetului, atât prin cablu cât şi prin bluetooth. Dispune şi de o interfaţă USB, pentru redarea muzicii de pe un stick USB. Din păcate, melodiile trebuie să fie în rădăcină, soundbarul "nu ştie" să citească în foldere.

Nu toate funcţiile unui soundbar sunt compatibile cu un anumit model de TV. De aceea trebuie studiate cu mare atenţie toate caracteristicile tehnice atât ale barei de sunet cât şi a Tv-ului, pentru a obţine maximum de beneficii din combinaţia celor două.

În concluzie, sunt mulţumit de achiziţie, deşi faptul că nu am studiat suficient de bine toate carcateristicile şi compatibilităţile între soundbar şi televizor mă pun în situaţia de a nu putea beneficia 100% de ceea ce poate oferi acest soundbar. Nu-mi rămâne decât să cumpăr kitul wireless SWA-8500S şi un televizor nou ;-).


Pe Youtube se găsesc diverse clipuri care pot fi folosite pentru a testa sunetul. Un exemplu:



Later edit: (16 ianuarie 2022): am achiziţionat kitul wireless SWA-8500S şi acum totul funcţionează perfect. Modul Surround este uimitor! Sunetul te învăluie din toate părţile. Concluzie finală: soundbarul şi kitul merită fiecare leuţ.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Rack extern - la ce foloseşte?